درس های طلایی از استیو جابز موسس اپل
نوشته شده توسط : ابوالفضل

خلاقیت تفاوت بین یک رهرو و رهبر است
خلاقیت هیچ محدودیتی ندارد و تنها حد آن افکار شماست، اکنون هنگام آن فرا رسیده که فراتر از همیشه فکر کنید، اگر در یک کسب و کار در حال رشد هستید به راهکارهای موثرتر و کاراتر فکر کنید، به راهکار که مشتری دوست دارد بیاندیشید، اگر درگیر یک کسب و کار در حال سقوط هستید،  سریعا از آنجا خارج شوید، قبل از آنکه سقوط آن کسب و کار شما را از آنجا خارج کند.
و این را به یاد بسپارید که تعلل گزینه مناسبی برای انتخاب نیست، پس خلاقیت را از هم اکنون شروع کنید.

معیارتان کیفیت باشد، برخی از مردم در محیط ها به گونه ای که شایسته آنهاست به کار گرفته نمی شوند.
هیچ راه میانبری برای شایستگی وجود ندارد، این شما هستید که اولیت های خود را به شایستگی می تواند به چنگ آورید، از استعدادها، تواناییها و مهارتهای خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و با تلاش و وقت گذاشتن بیشتر از دیگران جلو بزنید. با استانداردهای  بالا زندگی کنید و به جزئیاتی که تفاوت ایجاد می کنند توجه کنید. شایستگی  زیاد سخت نیست. به سادگی هم اکنون تصمیم بگیرید تا بیشترین تلاشتان را بنمایید و شما از آنچه به دست خواهید آورد شگفت زده خواهید شد.

تنها راه انجام دادن کارهای بزرگ این است که عاشق کاری باشید که انجام می دهید. اگر هنوز آن را نیافتید به جستجو کردن ادامه دهید. آرام نگیرید. اگر با تمام وجود تلاش کنید آن را به دست خواهید آورد.
این مفهوم را به این شیوه خلاصه می کنم: کاری را که عاشق ش هستید انجام دهید.
جستجو کن و شغلی را که در زندگی تورا شاد و راضی میکند بیاب. داشتن هدف و سیری ناپذیری در داشتن اهداف در زندگی، به زندگی معنی و حس رضایت میدهد. این نه تنها به سلامت و طول عمر کمک میکند بلکه باعث میشود در دوران سخت احساس بهتری داشته باشید. آیا شما از روی تخت در روز شنبه میپرید و به کل هفته ی خود مینگرید؟ اگر جواب منفی است پس جستجوکردن را ادامه دهید، به زودی آن کار مورد علاقه خود را خواهید یافت.


شما می دانید که بیشتر غذاهایی را که میخوریم ما نکاشتیم. ما لباسهایی را به تن می کنیم که دیگران آنها را دوخته اند. ما به زبانی صحبت میکنیم که دیگران آن را گسترش و توسعه دادند و ... چقدر فوق العاده است که ما کاری انجام دهیم که به دانش و تجربیات بشریت چیزی اضافه کند!
مسئول زندگی کن. سعی کن در جهان تغییری ایجاد نمایی و در رشد آن شریک باشی. شما لمس خواهید کرد که این به زندگی شما معنا می دهد و این بهترین پادزهر خستگی است. همیشه کارهایی برای انجام دادن است. و با دیگران در مورد اینکه چه کاری انجام میدهی صحبت کن. موعظه نکن و نسبت به عدالت خود مطمئن نباش و متعصب نباش این باعث عقب ماندن میشود اما در عین حال از مثال زدن و استفاده کردن از تمام فرصتها و اجازه دادن به دیگران برای فهمیدن اینکه تو چه کاری انجام میدهی خجالت نکش.

یک عبارتی در مکتب بودهست: ذهن شروع کننده. این فوق العاده است که ذهن شروع کننده داشته باشی.
این یک نوع ذهنی است که چیزهارا همانطور که هستند میبیند که قدم به قدم میتواند طبیعت هرچیزی را ببیند. ذهن شروع کننده تمرین فعالیتهاست. ذهن شروع کننده ذهنی است که خالی از تعصبات، قضاوتها، و انتظارات است. ذهن شروع کننده همچون ذهن کودکی است که سرشار از کنجکاوی و شگفت زدگی است.

ما  فکر میکنیم که شما تلوزیون تماشا میکنید تا مغزتان را خاموش کنید و وقتی می خواهید آن را روشن کنید با کامپیوتر کار می کنید!
گروهی از دروس آکادمیک بی اندازه تاکید داشتند که تلوزیون نابود کننده ی ذهن و جسم است. و بیشتر تماشا کنندگان تلوزیون میدانند که عادت آنها نابود کننده ی ذهن است و بی فایده است. اما هنوز بیشتر وقتشان را جلوی آن جعبه میگذرانند. پس تلوزیون تان را خاموش کنید و مقداری از سلولهای مغزتان را حفظ کنید. اما محتاط باشید.شما میتوانید مغزتان را با استفاده از کامپیوتر نیز خاموش کنید. سعی کنید و گفتگوی هوشمندانه ای با کسی که 8 ساعت در روز تیراندازی میکند یا کسی که مسابقه اتومبیل رانی میکند  یا کسی که نقش بازی میکند داشته باشید.

من تنها کسی هستم که میتوانم یک ربع از یک میلیارد دلار را در یکسال از دست بدهم.این خیلی شخصیت ساز است.
اشتباه کردن را با اشتباه بودن یکسان فرض نکنید. هیچ فرد موفقی وجود ندارد که هیچ اشتباهی نکرده باشد و شکست نخورده باشد. افراد موفق کسانی هستند که اشتباه میکنند و زندگیشان را تغییر میدهند و دفعه ی بعد آن را درست انجام میدهند. نداشتن اشتباه به معنی این است که هرگز به سمت کمال نمیروی و زندگی نمیکنی.

من تمام تکنولوژی هایم را با یک بعد از ظهر همراه بودن با سقراط معاوضه میکنم.
در دهه ی اخیر کتابهای برجسته ی بیشماری در مورد شخصیت های تاریخی در قفسه ی کتابخانه ها ظهور کردند. و سقراط با لئوناردو داوینچی و نیکولاس کوپرنیک و چارلز داروین و آلبرت انیشتین به عنوان فانوسی  برای متفکران مستقل هستند. ولی سقراط اول آمد. سیسرو در مورد سقراط میگوید: سقراط فلسفه را از آسمانها به زندگی بشر آورد. پس از سقراط به عنوان یک اصل مهم در زندگی خود، کار خود و حتی روابط خود استفاده کنید.  بحث درمورد سقراط نیست. بحث در مورد شما است و اینکه تا چه اندازه میتوانید حقیقت، زیبایی و خوبی را به زندگیتان بیاورید.

ما اینجاییم تا چیزی در جهان ایجاد کنیم. وگرنه به چه دلیلی اینجاییم.
آیا میدانستید که شما باید کارهای بزرگی در زندگی انجام دهید؟  همه ی ما به این دنیا آمدیم با یک هدیه . که این هدیه در اصل هدف ماست و شما نیازی نداری تا برای اهدافتان اجازه کسب کنید. هیچ کس نه اولیا نه معلمان نه کشیشان و نه هیچ فرد دیگری نمیتواند برای شما در مورد هدفتان تصمیم بگیرد. فقط آن هدف را بیابد.

زمان شما محدود است پس آن را هدر ندهید. با عقاید تعصب آمیز به دام نیافتید. با افکار و نظرات دیگران زندگی نکنید. اجازه ندهید صدای دیگر مردم از صدای شما بلندتر باشد و نگذارد که صدای شما شنیده شود. و مهمتر از همه اینکه این اشتیاق را داشته باشید که از قلب و شهود خود پیروی کنید. آنها تا حدودی میدانند که شما واقعا چه میخواهید. بقیه چیزها در رده دوم قرار دارد.
از اینکه رویاهای شخص دیگری را دنبال کنید خسته شده اید؟ هیچ شکی نیست که این زندگی شماست و شما حق دارید که به شیوه ی خودتان زندگی کنید. به خودتان این شانس را بدهید تا شایستگی های خودتان را پرورش دهید در شرایط کاملا خالی از ترس و فشار. زندگی ای را بکنید که خودتان انتخاب کرده اید و رئیس خودتان باشید.
هر درسی ممکن است برای ادغام کردن با زندگیتان در وحله ی اول سخت باشد اما اگر شما راهتان را ساده کنید در هر درسی. یک زمانی متوجه خواهید شد که به موفیقیت و بهبودی ناگهانی دست یافتید.
پس بفرمایید، شروع کنید!

منبع:بزرگترین گروه ریاضی




:: موضوعات مرتبط: جملات زیبا , ,
:: برچسب‌ها: درس های طلایی از استیو جابز موسس اپل , درس های طلایی , اپل , بنیانگذاران شرکت اپل , جذابیت , محصولات , آلبرت انیشتین , دلار , استیو جابز , رهرو و رهبر , خلاقیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: